Recenzie – The OA Partea II

The OA este un serial science fiction care adesea se shimbă în fantezie, metafizică și teatru. Este, de asemenea, o serie în care cu cât cunoașteți mai puțin, cu atât mai bine. Tot ce trebuie să știți despre The OA Partea II este că oferă mai mult din ceea ce a facut partea I atât de atrăgătoare.

Acest nou lot de opt episoade începe la scurt timp după evenimentele din partea I. Prairie Johnson (Brit Marling) se trezește într-un corp nou și într-o realitate nouă. Dacă vrei să-i spui Prairie, Nina sau OA, eroina noastră descoperă că odiseea ei tocmai a început. Noi mistere apar în această versiune alternativă a universului din San Francisco. Și chiar dacă se întâlnește cu un nou aliat, un detectiv particular, Karim Washington (Kingsley Ben-Adir), ea descoperă că nu a scăpat de amenințarea cercetătorului Dr. Percy (Jason Isaacs).

Partea II ia decizia interesantă și riscantă de a renunța la ambiguitatea părții 1. Primele opt episoade au cerut noilor prieteni și spectatori ai lui Prairie să o creadă pe cuvânt, pe măsură ce relaționa trecutul ei tragic și au atins secretele călătoriei interdimensionale. Pe masura ce prima parte a înaintat, intrebarea era daca Prairie spune adevărul sau nu. Dar odată cu primul episod din partea 2 nu mai există întrebarea dacă Prairie ar putea fi un narator care nu spune tot adevărul.

Inițial, această schimbare în focus pare un pic nefericită. Cu toate acestea, în cele din urmă devine clar că Marling și co-creatorul Zal Batmanglij au avut idei bune de această dată. Partea II extinde accentul pe teoria multiversului, chiar dacă se dezvoltă pentru a explora amintirile comune și natura viselor. În acest sezon serialul se poate aparent califica drept science fiction, dar în mod frecvent prezintă groază, fantezie și chiar teatru.

Nu puteți să nu respectați ambiția la locul de muncă aici. Marling și Batmanglij sunt în mod clar preocupați de aceleași teme generale în toată munca lor, dar sunt capabili să ofere ideilor lor o platformă mult mai mare și mai profundă cu această serie. Privind înapoi, un alt Pământ 2011 se întâlnește ca un prototip brut pentru ceea ce exploră acum Marling. Această serie elimină toate conceptele nebune și ideile mari. Nu totul se conectează exact așa cum a fost intenționat, dar spectacolul rezonează puternic.

Performanța lui Marling ajută la menținerea părții II. Performanța ei devine foarte diferită, în funcție de faptul dacă Nina este controlata de Prairie a universului sau a universului celuilalt și este diferită atunci când prima încearcă să o imite pe cea din urmă.

Marling este susținută de Ben-Adir. Karim se arată inițial ca un detectiv tipic, dar el devine ceva mai profund, el devine târât în ​​lumea lui Prairie și propria sa căutare pentru o adolescentă lipsă. Isaac rămâne un ticălos foarte plăcut. Performantele sale nu se schimba la gradul pe care Nina il face, dar noi vedem diferite nuante la Hap, pe masura ce se adapteaza la noua sa viata intr-o noua dimensiune.

Din fericire, partea II nu lasă în urmă niciunul dintre principalii actori. Una din cele mai mari slăbiciuni ale părții a fost faptul că noii prieteni ai lui Prairie nu primiseră întotdeauna atenția pe care o meritau. Spectatorii au avut de așteptat să ia conexiunea lor în creștere, ca a fost prea puțin de fapt. Asta a lovit în mod deosebit caracterul lui Steve Winchell (Patrick Gibson), întrucât el sa transformat de la bulversul emoțional instabil până la figura tragică peste noapte. Partea II îi dă lui Steve și prietenilor săi mai multe de făcut, fiecare încercând să facă față unei lumi fără ca OA să le lumineze calea. Gibson oferă o performanță puternică, bogată emoțional, ca și Phyllis Smith și Ian Alexander.

Colegii lui Prairie din partea I au, de asemenea, roluri noi pentru acest nou sezon. Este suficient să spunem că Emory Cohen ar putea fi MVP-ul acestui nou sezon, având în vedere dificultatea emoțională cu care se confruntă in această nouă lume.

The OA continuă să beneficieze de puternice sensibilități vizuale și auditive. Rostam Batmanglij și colegii săi compozitori realizează un sonor muzical care reușește să sporească starea de spirit și să creeze o senzație bună. Seria folosește excelent setarea din San Francisco, oferind piese care sunt calde și invitative sau care provoacă teroare, în funcție de situația necesară.Ocazional, serialul depășește aptitudinile în cazul efectelor speciale, dar reușește să aducă la viață multe dintre conceptele sale.

Lunga așteptare pentru The OA Partea II a meritat cu siguranță. Acest nou sezon este chiar mai ambițios decât cel dintâi, abordând câteva concepte îngrozitoare și trăind într-un teritoriu cu adevărat bizar și care zăpăceşte mintea. Din fericire, seriile mențin o tragere emoțională puternică, indiferent cât de ciudat este subiectul.