Recenzie – Hanna

Filmul „Hanna” din 2011 a fost o surpriză bună. Regizat de prestigiosul Joe Wright („Atonement” și „Darkest Hour”), Hanna a fost o încercare frenetică a artistului de a înghesui toate impulsurile sălbatice pe care nu le-a permis altfel, păstrând o anumită eleganță fundamentală . Saoirse Ronan a jucat unei adolescente instruite din copilărie ca fiind o mașină de ucis din motive care nu au devenit clare niciodată. Angajată într-un război de-a șoarecele și pisica cu ofițerul CIA Cate Blanchett, Hanna lui Ronan sa strecurat prin cadre orbitor construite ca un sonor techno de propulsie (compusă de Chemical Brothers) – iar filmul nu și-a pierdut echilibrul sau controlul.

Această realizare cinematografică, capacitatea de a rămâne în poziție verticală în mijlocul mâniei este ceea ce face ca noua serie Amazon să se adapteze la „Hanna” atât de dezamăgitor. Noul serial nu are creativitatea surprinzătoare a materialului său sursă și, destul de rău, reușește să se simtă suprasolicitat, în ciuda lipsei sale relative de inflorire inventivă. Povestea slabă a „Hannei” la cele opt episoade, seria a sacrificat enigma din inima povestii; atât de multe oportunități de a face ceva distinctiv vizual sfârșesc prin a fi cel mai mare mister al emisiunii.

Ronan, aici, este înlocuit de Esmé Creed-Miles, un tânăr talentat care a încercat de mai multe ori să facă aceași performanță. După ce a fost crescută în izolare extremă, Hanna nu este familiarizată cu obiceiurile sociale obișnuite, iar lupta ei pentru supraviețuire este împovărată cu momente de confuzie și neînțelegere, ca și în interacțiunile ei cu o familie de turiști pe care îi întâlnește. Această naivitate ar fi mai buna la nouăzeci de minute decât pentru un sezon foarte lent, dar Creed-Miles face tot ce este mai bun. Ceilalți regizori se simt ca o reducere a pieselor jucate pe film de către Blanchett și Eric Bana: Mireille Enos este spionul care o caută pe Hanna, iar Joel Kinnaman este tatăl dubios al Hannei. Ambele spectacole se simt stinse și aproape alergice la distracție, de parcă nimeni nu i-ar fi spus lui Enos sau lui Kinnaman că au avut roluri pentru o serie despre o asasină.

Violența este înrăutățită, înfricoșătoare și excesivă, dar simțul pe care îl privește o expresie a viziunii creatoare curioase a cuiva se erodează în mijlocul focului fără sfârșit. Secvențele extinse de tortură se simt „pietricele” din cauza sfințeniei. Iar Enos, jucând un personaj a cărui nevoie obsesivă de control bântuie întreaga încercare, simte în schimb un nivel scăzut și o energie scăzută, o alegere care însumează în totalitate „Hanna”. Dificultatea sa de a controla serialul de actiune-tv va lasa spectatorii insuficienti, indiferenti pe cei familiarizati cu productia de film care a livrat mult mai mult.